Utviklingsselskapet Kvartal 39 AS står bak boligprosjektet Brøter Terrasse, og består av BORI, Mallin Eiendom og AF Eiendom. Brøter Terrasse ligger i Brøtergata på Lillestrøm. Her skal det bygges 78 leiligheter fra 35-136 kvadratmeter, og helt fra planleggingsfasen har prosjektet valgt utradisjonelle metoder i alt fra arkitektur, miljøprofil og markedsføring. Da koronapandemien rammet midt i salgsstarten, måtte prosjektet nok en gang tenke nytt. Resultatet ble en heldigital salgsstart – med suksess. Under salgsstarten i forrige uke ble 22 av 38 leiligheter solgt i første byggetrinn.

 

Har tro på markedet

Prosjektleder Øyvind Svare Lorentzen i Kvartal 39 AS har hatt stor tro på både markedet og produktet, men var likevel spent på lanseringen og timingen.

- Under vanlige omstendigheter ville byggherrene invitert alle interessenter til et visningslokale for å presentere prosjektet og besvare alle spørsmål. Når dette ikke var mulig, var vi selvsagt spente på interessen. At vi oppnår et salg på 60 prosent, må vi si oss svært meget fornøyde med, sier han.

- Om det skyldes den digitale salgsstarten, timingen eller miljøprofilen er ikke så lett å si, men det er uansett en god bekreftelse på at produktet er godt, og det betyr mye.

 

Selektive kjøpere

Lorentzen forteller at det var spenning knyttet til nyboligsalget på landsbasis under salgsstarten, men at salgstakten beviser at det fortsatt er et marked for gode boligkonsepter.

- Folk vil fremdeles ha nye boliger, men vi ser også kjøperne er mer selektive enn tidligere. Det handler ikke lenger bare om å kjøpe en ny leilighet, men et godt hjem. Kombinasjonen av arkitektur, gode uteplasser og flotte takterrasser sammen med god beliggenhet og nærheten til Oslo er nok suksessoppskriften her, mener Lorentzen.