I den nye studentkampanjen vil AF svare ut det studenter stadig lurer på: Hva kan ingeniørstudenter egentlig jobbe med ute hos en entreprenør?

10 dyktige AF-ansatte forteller om sin stilling, om sitt prosjekt, hvilke problemstillinger de jobber med og hvilke egenskaper som er gode å ha i rollen. Kampanjen heter «Ta jobben min», fordi studentene ikke bare skal få utforske hvilke stillinger som finnes, men også få prøve seg i den de liker best.

– Vi er superspente og har stor tro på kampanjen, sier Annette Strøno, HR-sjef rekruttering. 

Nytt konsept
Konkurransen erstatter «Kampen om AF-kollektivet» som AF har arrangert årlig de siste fem årene.  Kampanjen bygges rundt egne ansatte, for å vise ingeniørstudenter  hvilke karrieremuligheter som finnes hos en stor entreprenør som AF. 

– Ved å gi studentene muligheten til å ta jobben til flere av våre dyktige ansatte, får vi vist frem noen av de spennende prosjektene vi jobber med. Alle får prøvd seg i jobbsimulatoren med reelle oppgaver og situasjoner og for de 20 beste er jobben deres for én uke, forteller Strøno.

20 vinnere
Reisen begynner på nettstedet tajobbenmin.no, hvor studentene på mobilen kan utforske inntil 10 ulike stillinger i et spesiallaget AF-univers. De ser hvilken utdannelse som er relevant, hvilke karrieremuligheter som finnes, og er det vanskelig å velge, så finnes det en egen funksjon som sammenligner typiske arbeidsoppgaver.

Alle som går videre til fase to og gjennomfører jobbsimulatoren vil ta med seg verdifull erfaring til egen CV – selv de som ikke går helt til topps. De 20 vinnerne vil i tillegg til en ukes praksis i rollen ute i prosjekt, samles flere ganger for faglig påfyll og inspirasjon, og de vil også motta et utdanningsstipend hver på kroner 30.000.

Se hva andre jobber med
– Vi er utrolig stolte av de 10 profilene som sporty har stilt opp og delt av sin kompetanse, erfaring og tips til studentene, sier Strøno og håper studentene blir inspirert av mangfoldet av roller og prosjekter som vises frem i tajobbenmin.no.