Velkommen!
Slik kommer du i gang:
For å sette opp din konto må du:
1. Gå til siden myaf.no i din nettleser på PC eller fra mobil
2. Følg trinnene i guiden "Tilgang til konto" som du finner under
Skal du i tillegg ha tilgang til en hel rekke andre systemer i AF Gruppen må du også gjennom stegene i guiden "Sett opp Authenticator" Er du usikker på hva slags tilganger du har behov for kan du enkelt ta kontakt med Helpdesk i AF Gruppen. Se kontaktinfo nederst på siden.
Når du har registrert din bruker kan du enkelt sette opp e-post på mobil. Se mer informasjon under.
Slik setter du opp outlook på mobil
Slik setter du opp Outlook på iPhone
- Gå til innstillinger på telefonen. Klikk på Kontoer og Passord - Legg til konto – Velg Microsoft Exchange.
- Skriv inn din e-postadresse, klikk på neste og velg Logg på
- Skriv inn ditt passord på neste side og klikk på Logg på
- Du blir nå bedt om å godkjenne påloggingsforespørselen (MultiFaktorAutentisering)
- Skriv inn kode mottatt på SMS og klikk på Kontroller
- Telefonen viser elementer i Exchange som kan synkroniseres - velg ønskede elementer (E-post, Kontakter etc.) og klikk på Arkiver
- Telefonen laster nå ned mail, kontakter og kalender etc. som valgt over, etter at sikkerhetspolicy aktiveres og du har satt låsekode på minst 4 siffer om du ikke har dette fra tidligere
Slik setter du opp Outlook på Android
Informasjonen kan avvike noe for ulike telefontyper og forskjellige versjoner av Android programvareversjon. Du må benytte Outlook-appen fra Google Playstore.
Last den ned om du ikke har den allerede. Og velg Legg til konto i denne.
NB! Du må laste ned Outlook-appen på din telefon.
- Skriv inn din e-postadresse og klikk på Fortsett
- Skriv ditt passord på neste side og klikk på Logg på
- Du blir nå bedt om å godkjenne påloggingsforespørselen (MultiFaktorAutentisering)
- Skriv inn kode mottatt på SMS og klikk på Kontroller
- Mailen lastes nå ned i Outlook-appen
Endre kontoinformasjon (f. eks. ved bytte av passord)
- Gå til mappevisning i e-post-appen, klikk på tannhjulet for innstillinger.
- Du kan ikke endre passord i Outlook-appen
- Logg på kontoen din via myaf.no
- Endre passordet ditt
- Mobilappen for Outlook oppdager endringen, og du vil bli bedt om å logge på igjen med det nye passordet
Workplace
Dersom din enhet bruker Workplace som informasjonskanal skal du finne en e-post i innboksen din med invitasjon til å ta i bruk din Workplace-konto. Dersom du ikke har mottatt en slik e-post kan du ta kontakt med Helpdesk.
Les mer om AF Gruppens retningslinjer for bruk av Workplace her.
E-læring i Motimate
Nå har du også tilgang til en hel rekke e-læringskurs gjennom e-læringsverktøyet Motimate. Du kan logge på systemet med din jobb e-post og passord. Vi anbefaler at du laster ned appen på din telefon. Se brukerguide under
Tilgang til Motimate
Registrere utlegg og refusjon
Om du lønnes av Økonomiservice skal utlegg, tjenestekjøring og pendlerreiser registreres i Unit4 T&E, som fungerer på både pc og mobil. Løsningen er koblet til din AF-konto, og du får dermed direkte tilgang om du er pålogget.
Se Knowledge - Travel & Expenses - Service Portal (service-now.com) for mer informasjon.
Kontakt oss
Helpdesk