Hopp til hovedinnhold
Profilering og designmanual

Profilering og designmanual

    AF Gruppen skal profileres med en enhetlig profil som bygger opp under AFs merkevarestrategi. Retningslinjer finnes i selskapets designmanual.

    Bruk av logo

    AF Gruppens navn og symbol er varemerkebeskyttet i Norge, UK og i EU (registrert varemerke).  Dette innebærer en enerett til å bruke navnet "AF" og logo (symbol).  Retningslinjer for bruk av logo er beskrevet i konsernets designmanual.

    Kontakt kommunikasjonsavdelingen til AF Gruppen dersom du har spørsmål til retningslinjer for bruk av logo, eller ønsker å få tilsendt designmanual, eller grafisk materiale.

    Beskyttelsesområde

    Det er definert et område rundt logo som bør være fri fra forstyrrende elementer (tekst etc). 

    Beskyttelsesområde defineres som halv høyde/bredde av logoen. Se under. Unntak for regelen for beskyttelsesområde er ved bruk av enhetsnavn, streker og illustrasjonselementer.

    Hva står AF i AF Gruppen for?

    Det første oppdraget til AF ble gjennomført som et arbeidsfellesskap, forkortet til AF. Siden «AF» var betegnelsen som ble brukt i dagligtale ble dette også navnet da selskapet ble etablert i 1985. Dette var også utgangspunktet for den visuelle identiteten, der den gule logoen ble et synlig symbol i prosjektene. Vi er en entreprenørfamilie som stadig vokser og fornyer oss. Vi drives av nysgjerrige mennesker og skal være en pådriver for en mer fremtidsrettet bransje.