Profilering og designmanual
Bruk av logo
AF Gruppens navn og symbol er varemerkebeskyttet i Norge, UK og i EU (registrert varemerke). Dette innebærer en enerett til å bruke navnet "AF" og logo (symbol). Retningslinjer for bruk av logo er beskrevet i konsernets designmanual.
Kontakt kommunikasjonsavdelingen til AF Gruppen dersom du har spørsmål til retningslinjer for bruk av logo, eller ønsker å få tilsendt designmanual, eller grafisk materiale.
Beskyttelsesområde
Det er definert et område rundt logo som bør være fri fra forstyrrende elementer (tekst etc).
Beskyttelsesområde defineres som halv høyde/bredde av logoen. Se under. Unntak for regelen for beskyttelsesområde er ved bruk av enhetsnavn, streker og illustrasjonselementer.
Hva står AF i AF Gruppen for?
Det første oppdraget til AF ble gjennomført som et arbeidsfellesskap, forkortet til AF. Siden «AF» var betegnelsen som ble brukt i dagligtale ble dette også navnet da selskapet ble etablert i 1985. Dette var også utgangspunktet for den visuelle identiteten, der den gule logoen ble et synlig symbol i prosjektene. Vi er en entreprenørfamilie som stadig vokser og fornyer oss. Vi drives av nysgjerrige mennesker og skal være en pådriver for en mer fremtidsrettet bransje.
Wibecke Brusdal
Kommunikasjonssjef
AF Gruppen Konsern
AF Gruppens hovedlogo
Kreditering: AF Gruppen
AF Gruppens logo sort/hvitt
Kreditering: AF Gruppen