Som vinnere av studentkonkurransen har de 20 studentene allerede markert seg. Høsten 2024 har de vært blant de over 2000 studentene som registrerte seg på tajobbenmin.no. Her møtte de 10 AF ansatte i ulike stillinger, og med varierte oppgaver. Studentene fikk muligheten til å utforske ulike stillinger de kan få hos entreprenør og velge den jobben de likte best, samt prøve en digital arbeidsdag i stillingen.
De 20 studentene som møttes på Kløfta er vinnere av konkurransen og skal denne våren få prøve jobben de tok i praksis. De skal ut i praksisuke i prosjekter over hele Norge. I tillegg har de vunnet 30 000kr i utdanningsstipend.
– Gøy, lærerikt, gjennomtenkt og sosialt arrangement. En god opplevelse og fin introduksjon til hva man kan forvente i en jobb hos AF Gruppen!, Forteller Marius Kvalsund Tjore, som til vanlig studerer ved Høgskulen på Vestlandet. Han skal i vår som ta jobben som prosjekteringsleder i LAB entreprenør.
I helgen fikk de tjue vinnerne muligheten til å bli enda bedre kjent med hverandre og AF Gruppen før de skal ut og teste en arbeidshverdag. De ble blant annet tatt med på et case i risikostyring og fikk lære mer om hvordan entreprenører beregner risiko i tilbud.
I tillegg ble det tid til å bli bedre kjent. På fredag kveld bar det ut i snøen med ulike konkurranser og utfordringer, alt fra å bygge katapult, matteoppgaver i snøen og skiskyting ble testet før kvelden ble avsluttet med middag, intimkonsert og dansegulv.
Studentene kommer fra forskjellige faglige bakgrunner og institusjoner, som NTNU, NMBU, Fagskolen Oslo, HVL og UiA. Det sikret tverrfaglighet, ulike perspektiver og en godt sammensatt studentgruppe.
– Det er inspirerende å se så mange engasjerte og dyktige studenter samlet på ett sted. At så mange viser interesse for vår bransje er vi glad for. Nå ser frem å ta de imot til praksisuke ute i våre prosjekter de kommende ukene, sier rekrutteringssjef Annette Strøno.
Prisvinnende kampanje
Kampanjen Ta jobben min har gjort seg bemerket også utenfor studentmiljøet. I høst gikk Ta jobben min til topps og hentet hjem gull i kategorien employer branding under Europeean Excellence awards i Berlin og før sommeren fikk Ta jobben min gull under «NM i emoplyeer branding», Magnet Awards.
– Det er viktig for oss å engasjere og tiltrekke unge talenter. Ta jobben min hjelper oss å være synlige og relevante for studenter. Samtidig håper vi kampanjen kan bidrar til at flere får øynene opp for mulighetene du har hos en totalentreprenør som AF Gruppen.
Jeg må også rette en stor takk til de ti profilene som er med i kampanjen, som deler av seg selv og sin arbeidsdag for å inspirere andre. Tusen takk for innsatsen!, avslutter Strøno.
Tilbakeblikk på kickoff for vinnerne av Ta jobben min