Farmandprisen er en prestisjefylt pris som har vært delt ut hvert år siden etableringen i 1955. Formålet med konkurransen er å inspirere til bedre kvalitet på årsrapporter og nettsteder. AF har siden 2009 holdt høy kvalitet og utmerket seg med gode plasseringer både for nettstedet afgruppen.no og konsernets årsrapport.

Ifølge juryene var det i år et svært høyt nivå både i årsrapport- og nettstedkonkurransen. Særlig blant de beste børsnoterte selskapene registreres det et betydelig løft etter noen år med stagnasjon.

Vinnerne av Farmandprisen Beste nettsted 2017:

Gull: Statoil (statoil.com)  
Sølv: Multiconsult (multiconsult.no)
Bronse: AF Gruppen (afgruppen.no
Nominerte: DNB (dnb.no) og Telenor (telenor.com

Vinnerne av Farmandprisen (beste årsrapport) 2017:

Børsnoterte selskaper
Gull: Marine Harvest
Sølv: DNB
Bronse: AF Gruppen
Nominert: Norske Skogindustrier ASA og SpareBank 1 Nord-Norge

Les mer om Farmandprisen.

Om afgruppen.no:
Nye afgruppen.no ble lansert i september. Det nye nettstedet har store flater for bilder og video som skal inspirere. Det er benyttet visuelle virkemidler som er litt utenfor bransjestandard.
AF Gruppen nettsted er tilgjengelig på norsk, svensk og engelsk. Målet er at de nye nettsiden skal styrke AF Gruppens attraktivitet som entreprenør og arbeidsgiver.

Om AF Gruppens årsrapport:
Konseptet for årets årsrapport er "Visjoner, vekst og verdier".
Hensikten med vår virksomhet er å skape verdier for kunder, eiere, medarbeidere og samfunnet for øvrig. Vi er stolte av de gode finansielle resultatene våre, men like viktig er de ikke- finansielle verdiene som vi skaper hver dag. Eksempler på dette
er et sikkert arbeidsmiljø for våre medarbeidere og ansatte hos underentreprenører, nye tjenester som bidrar til å løse samfunnets miljøutfordringer og etisk forretningsdrift som skaper trygghet for våre kunder. Dette gir oss igjen muligheten til å skape ytterligere verdier for våre eiere. Årsrapporten i sin helhet kan du se her. (Lenke)